Andishan Tejarat Asia

حقوق و مسئولیت های قرارداد غلات خود را بشناسید

شرایط تکه تکه رشد می تواند به این معنی باشد که برخی از غلات نمی توانند الزامات قرارداد غلات خود را در سال جاری برآورده کنند.

کلایو فیلیپس، رئیس کسب و کار زمین و روستایی در Brodies solicitors، توضیح می دهد که برای تولیدکنندگان مهم است که سریع عمل کنند و بدانند که قرارداد چگونه بر تجارت آنها تأثیر می گذارد.

اکثر تاجران بریتانیا شرایط و ضوابط را بر اساس قرارداد شماره 1 غلات و حبوبات کنفدراسیون صنایع کشاورزی (AIC) صادر می کنند.

اینها اسناد قانونی لازم الاجرا هستند. اگر تولیدکننده به قراردادها عمل نکند ممکن است جریمه هایی در نظر گرفته شود.

این امکان وجود دارد که تولیدکننده مجبور باشد برای اجرای قرارداد، غلات را از جای دیگری، بدون هزینه اضافی برای خریدار تهیه کند.

در غیر این صورت، خریدار غلات اضافی را تامین می کند، اما تولید کننده موظف است تفاوت قیمت تمام شده بین قیمت قرارداد و قیمت بازار را تامین کند.

پرورش دهندگان باید از مقررات مربوط به تحمل آگاه باشند. به طور کلی، اینها امکان تحویل مثبت یا منفی 5 تن یا 15 درصد از مقدار قرارداد را فراهم می کند – هر کدام کمتر باشد.

سازگاری ها

اگر مقدار قراردادی به عنوان یک محدوده وزنی، به عنوان مثال 230-250 تن تعیین شود، هیچ تحملی مجاز نخواهد بود.

خسارات قابل پرداخت به دلیل عدم تحویل توسط کشاورز، بر اساس مقدار واقعی مندرج در قرارداد خواهد بود و تحمل مجاز را در نظر نمی گیرد.

حفظ گفتگو با تاجر غلات مهم است. اگرچه بعید است که خریداران شرایط قرارداد را پس از امضای آن تعدیل کنند، تولیدکنندگان همچنان باید سوالات خود را مطرح کنند.

ممکن است در برخی از سال ها تحمل قرارداد کاهش یابد، بنابراین ارزش دارد که گفتگوی دوستانه حفظ شود.

اما اختلافات ممکن است رخ دهد. اکثر قراردادها دارای یک رویه داوری هستند که در شرایط آنها مشخص شده است. نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که رویه داوری دارای محدودیت زمانی است. پس از یک تاریخ تعیین شده، هیچ مراجعه ای وجود نخواهد داشت.

اگر برای هر بار نمونه‌برداری از دانه‌ها انجام شود، تولیدکنندگان قدرت بیشتری در اختلاف بر سر کیفیت خواهند داشت. این موارد را مرتب و یادداشت کنید. در صورتی که سوابق به خوبی نگهداری شود، قرار دادن پرونده همیشه کمک خواهد کرد.

به فورس ماژور تکیه نکنید. احتمالاً آب و هوای بد حساب نخواهد شد. برای فعال کردن این بند، رویداد باید شدید باشد مانند سیل که به انبار غلات برخورد می کند.

با این حال، قرارداد همچنان الزام آور خواهد بود – اغلب فقط به زمان اضافی برای برآورده کردن الزامات اجازه می دهد.

اسکرول به بالا
Scroll to Top